بند رخت آپارتمانی

دوران کودکی را که مرور می کنی به یاد حیاط های بزرگ،آسمان آبی،حوض های کوچک وسط خانه ها با چند ماهی کوچک قرمز توی حوض و طناب هایی وسط حیاط برای پهن کردن لباس های خیس ،چرخیدن و قایم باشک میان لباس ها و فریاد خوشحالی ولبخند مادر می افتی ولی امروزه با خانه های کوچک آپارتمانی وفضاهای کوچک آن و به قولی مدرن شدن روزگار همه چیز رنگ و بویی دیگر گرفته حیاط خانه ها مشترک شده خبری از آسمان آبی وحوض وبندرخت وسط حیاط نیست؛ گفتم بندرخت،در دنیای مدرن این وسیله هم شکل مدرن به خود گرفته و به قولی مدرنیته شده بندرخت ها، فلزی شده و به جای حیاط ،در خانه های آپارتمانی جای گرفته و گاهی نیز به شوفاژ خانه ها وصل می شود.

 

انواع بندرخت

۱٫ بندرخت معمولی
همان بندرخت طنابی که در فاصله ۱ یا ۲ متری از سطح زمین بین دونقطه نصب می شود که امروزه به دلیل کمبود جا کمتر مورد استفاده است.
۲٫ بندرخت دیواری
همان طور که از اسمش پیداست باید به دیوار نصب شود دارای پیچ کنترل شده است ،این پیچ به شما کمک می کند تا بندرخت را به طول دلخواه تنظیم کنید. این بندرخت ها به کل چند رشته ای و موازی در کنار هم هستند.
۳٫ بندرخت ایستاده
این بندرخت ها به صورت ایستاده و به وسیله پایه ای که در زیر آن تعبیه شده است قرار می گیرند،در بالای پایه شبکه نصب لباس قرار دارد و می توان آن را به راحتی باز و بسته کرد،طول این بندرخت ها به ۲ متر می رسد جنسی فلزی (استیل) و ضد زنگ دارند.
۴٫ بند رخت شوفاژی
این نوع از بند رخت مناسب فضاهای کوچک و لباس کم مانند لباس نوزاد ،لباس زیر که هم کم حجم بوده و هم به دلیل استفاده زیاد این گونه لباس ها نیاز به سرعت بیشتری در خشک شدن دارند مناسب است.جنس این نوع از بندرخت نیز مانند دیگر بندرخت ها استیل بوده و در برابر گرما و ذوب شدن مقاوم ،سبک و قابل حمل است. قابل استفاده در بالکن ،لبه بنجره ،شوفاژ و لبه پنجره ماشین نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
وزن قابل تحمل
وزن لباس هایی خیسی که این بندرخت ها می توانند تحمل کنند متفاوت است اما میانگینی که برای آن می توان در نظر گرفت بین ۵ تا ۲۰ کیلو گرم است.

مهم ترین موارد هنگام خرید بندرخت

وزن
اگر بندرخت در محل پر رفت و آمدی قرار دارد برای جابه جایی راحتر،بهتر است وزن کمتری داشته باشد.
باز و بسته کردن راحت
کیفیت لولا و قلاب ها در باز و بسته شدن بندرخت بسیار مهم است و اینکه اگر با محدودیت فضا و باز و بسته شدن مداوم بندرخت مواجه هستیم حتما این نکته را مدنظر قرار دهیم.

ظرفیت
با توجه به نوع بندرخت و فضایی که در آن قرار است مورد استفاده قرار گیرد آن را تهیه کنید؛مثلا انواع چتری و چند طبقه ظرفیت بالایی را برای آویزان کردن لباس دارند،اما هنگام جمع کردن فضای بیشتری را اشغال می کنند و همینطور انواع شوفاژی و دیواری در عین حال که فضای کمتری را اشغال می کنند ظرفیت لباس پایینی دارند.
مقاومت
مقاومت بندرخت به جنس فلز و اتصالات آن مربوط است ،بهترین جنس از لحاظ مقاومت و ضد زنگ بودن استیل توخالی یا نازک است؛همانطور که اشاره شد علاوه بر کیفیت بالای استیل نحوه اتصال وقرار گیری شبکه بر پایه نیز بسیار مهم است.
جان کلام اینکه هنگام خرید بندرخت حتما به جنس،ضد زنگ بودن،مقاومت بندرخت توجه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم